tisdag 15 november 2011

volym.1



TUPERING


Jag har hört mig för lite och det folk skulle vilja veta mer om är det klassiska, hur får man volym i håret?
tänkte köra några inlägg om detta och först ut är det som va inne för typ 30 år sen innan volymverktyg och massa volymprodukter kom på marknaden. nämligen tuperingen!


Alla vi äger väl en kam, det ska helst vara en tät kam för att få bästa lyftet. tupera gärna under benan så att det inte syns att man har fuskat till sig volymen. det dom flesta gör fel är att dom tar i för lite och tuperar i förstora rörelser. Jag har kunder som ofta sagt till mig att - det sitter inte lika bra när jag gör. tupera med små rörelser nära hårrötterna och lösare ut mot hårtoppen, lås tuperingen med en torr/hård hårspray och kamma sedan ut håret tills du fått en fin form. lycka till!
/ L 



bilder hämtade från google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar