onsdag 23 november 2011

volym. 2

Tänkte jag skulle forsätta med volyminläggen.
ett verktyg som kom för ca 4-5 år sen ? rätta mig om jag har fel, men det är ju volymtången!
ett jätte bra verktyg om man vet hur man ska använda den. det är egentligen en förnyad version av krustången, skillnaden är att refflerna är mindre så att det syns mindre.




Den jag har hemma är en sådan ovan den är från björn axén, passar egentligen till dom som har lite längre hår efter som det blir rätt så mycket krus. tuppera gärna lite lätt innan du använder den för att sedan trycka till med tången och sen kamma ut tupperingen. då får man en mindre "kant" och det syns mindre. det är samma sak som gäller här tycker jag som med tupperingen, det ska ju  inte synas att man har fuskat till sig volymen så kreppa med tången under benan, för att det ska synas så lite som möjligt.



eftersom denna produkt har blivit så stor så har den ju kommit i många olika varianter, det här är en volymmini och en sådan använder vi på salongen, just denna är från schawrtzkopf. passar bättre till lite kortare hår, efter som man kreppar en mindre massa. jag tycker denna personligen är lättare att använda eftersom man har lite mer koll på vad man gör.

good luck!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar